WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

♥Life.of.Kis♥
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Wednesday, February 12, 2014 | 8:44 AM | 0 budak comel
assalamualaikum..
herghh~ susah rupanya bila dalami hati sendiri..acewahh

"one day you will know between heart and feeling" pesan pada diri... entah laa nak cakap.. buat tu susah.. buat apa jaa entah yang senangkan hati.. mestilaaa ibadah..

memang selalu laa kena baca ayat-ayat islamik sikit..baru nak sedar diri kot.. hurm.. termenung sejenak.. apa yang sebenarnya semua ini! ini tidak adil bagiku..uhuk..

kita nak jaga hati semua orang sekeliling kita memang takkan pernah semua orang senang hati dengan kita actually.. memang betul pun kalau ikutkan.. tapi tulaa nama nya manusia ni semua nak bagi orang tak cakap yang bukan-bukan pasal kita.. dari kita lahir pun kalau ikutkan ada jaa orang akan kata yang buruk pasal kita.. so, tak boleh lari dari semua tapi buat tak tau jalaa..

memula jejak angkah ke sekolah kita dah dibiasakan pelajaran berasaskan peperiksaan.. so sad..sekolah rendah dapat result upsr bukan 5A.. pong pang pong ang orang mengata kita.. pmr pun tak dapat 8A lagi sekali kena kata.. spm pulakkk.. tak dapat 10A pun sama jaa.. masuk matrik tak dapat 4 flat berdesing telinga ni orang duk banding kita dengan sepupu sepapat yang lebih bagus katanya walaupun tak  4 flat dijulang bagai anak raja.. masuk U alhamdulillah kita ni tak kena lelong.. dapat jugak kos dalam list yang kita mintak even pilihan ke 6, 7, 8! bukan nak bangga tapi dah selalu orang pijak-pijak.. bila dah kenyataan orang dijulang dilelong, sumpah tak mengaku dia kena lelong.. kita yang sedia maklum, terima seadanya, tapi sama jaa kalau dah orang nak kata kat kita ni... sampai bila nak habis kan!!!!

aku tak kisah kalau dah dia mampu p u yang lebih baik dan tanggung yuran sdn bhd, dia jauhhh lebih berada.. memang patut laa dapat puaskan hati semua orang...kita ni apa laa yang ada.. buat baik pun orang tak nampak, tapi tak buat baik orang nampak sangat pulak.. dah nak buat gapo dio gakkkk...dah kalau nanti dia kahwin majlis grand kemain adatnya laa orang kaya, jangan laa banding dengan kita yang lebih jauh sederhana nih.. kalau laa baju brand kita kena kumpul duit beli sendiri, yang dibanding, ayah sponsor itu ini.. alkisah sampai kesudah kita dan dibanding tidak sekufu... ahaks.. sekufu pulekk..

kita tak mintak untuk dijulang dianak rajakan, tapi cukup laa hormat pada kita, bukan dibuli dihamba abdi.. semua orang ada peluang yang sama, insyaAllah nanti hidup senang, kita tolong pun entah nampak atau dihampa begitu saja.. yakinlaa pada diri,ayuhhh balkis!

cukuplaa.. sudahlaa.. niat nak bangkitkan semangat teruskan pejuangan di medan perang "belajar".. bukan berjuang laa kalau tak mengalir air mata tahan kesusahan, penat nak capai kejayaan tu hanya orang yang pernah gagal akan merasai nya, cuba fikir..kalau kita sentiasa di level 'cukup-cukup makan' atau dah paling tinggi.. takut-takut bila kita jatuh, tersungkur, susahhh sangat nak bangun terus berlari mengejar kejayaan kan..

sebenarnya, aku pelik jugak bila dah masuk u nih, senior-senior kemain rilek jaa waktu final.. aku pun ingat 'uni life' ni enjoy jaa laa.. hahaha.. tapi sendiri alami 'apa yang hampa rilek sangat hah!' habis akal aku pikiaq nih... stress pulak aku dengan orang-orang cengini..
marilah kita siap sedia minda dan mental untuk memulakan sem2!!!! akan ku hadapi segalanya, dengan nak masuk sispa lagi, memang boleh sakit jiwa.. adududuhhh..ku korban cinta demi cita-cita,insyaAllah dalam percubaan..doakan yang baik-baik..


p/s: semoga aku teruskan semangat untuk buktikan kejayaan suatu hari nanti! memang susah nak dapat kemanisan sebuah kejayaan, akan ku usahakan semampu mungkin! ya Allah~ bantulaa hambaMu yang tidak berdaya melainkan dengan keizinanMu..



Past | New Story
_______________________________________
◕ Disclaimer ◕



My name is Balkis bt Mohd Mokhar.
This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
I've CCTV here and everywhere >.< _______________________________________
◕ Scream Here ◕


.