WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

♥Life.of.Kis♥
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Wednesday, January 11, 2012 | 7:03 AM | 0 budak comel
assalamualaikum..kembali bersua dalam rancangan Life.of.Kis
wahhh... peqasan teqok...

ehem!
actually kn, i nak ceqita satu cita nih...
haha...
dak2... cakap bagi elok sikit aih..
emm... ceqita pasai pengalaman dulu..
dulu tu agak2 dalam 9 tahun yang lepas laa...

tapi masih segar di ingatan ku ini... sungguh lawak sekali...
hahaha...>.< nak cita pun segan sebenaqnya..


ampa nampak benda pa nih?
kalau tak kenai tak tau nak kata pa dah laa...
cuma sedikit simpati jaa...

dulu kan bila dah qeti naik benda tu.. sungguh laa pulun nak naik tiap masa..
tak dak aih naik basikat hat ada roda tepi..
aku qasa naik basikal biasa tu teruih..
qasa2 laa..
tk ingat dh..
tpi basikal tuu rendah jaa...
tapi besaq laa kalau banding dengan basikal budak2 hat ada roda tu 3 kali ganda laa kot...

dengan bantuan abang aku jugak laa aku qeti basikal..
kalau mula2 naik tu..
qasa cm senget jaa dok takut jatuh..
konon nya laa...

tapi bila dah pndai imbang dgn yakin pada diri..
akhirnya...
ku berjaya jua..
hohohoho..
best gila dh waktu tu..

benda baqu bleh buat sapa tak bangga kn..
tk dak lah bangga..
tapi qasa hebat laa jugak...
hak2

kalau sebut pengalaman naik basikal..
ada dua kejadian yg takkan ku lupakan..
gila nak lupa..
tu laa manis nya bila diingat benda yg perit..
eh.. cakap pa ntah..

kejadian pertama..
masa nih bukan aku yg bawak sendiqi..
tapi gagah dok naik kat depan yg palang basikal tu sepupu aku bawak..
dia laa sepupu yg kamcing dengan aku..
qasa nya dengan dia nih laa aku buat mcam2 ajenda masa kecik2 dulu..
tapi dia umuq sama ngan abang aku..

banyak lagi kenangan yg aku ingat..
dan2 kebanyakkan nya dengan sepupu aku yg tu jugak..
tak syak lagi..!
aku dok buat mcam benda dengan dia..
haha..

bila turn aku naik ngn dia..
dah kaki tak sampai..
basikal besaq pada tuan laa katakan..
kena berdiri kat tempat yg tinggi lu sebelum naik basikal tu pun..
takpa ar..
naik2..
sebelum tu!
kejadian berlaku pada waktu malam yaa tuan2 dan puan sekalian
naik dua tiga round..
abeh dah laa kiqanya..
nak turunkan aku kat tempat tadi aaa
dah kaki kan semua kemetot lagi time tu..
hahaha

mengaku diri pendek..
tiba2~
beqenti tak kena tempat..
aku jatuh..
mulut berdarah sebab tersembam kat batu..
sepupu aku punya ar cuak..
dah dia yg bawak..
pastu laqi masuk rumah..

ayah aku bawak pi hospital..
aku dn ayah melangkah masuk ke tempat..
arrgh! *tk ingat*
jumpa doktor yg sgt hensem..
cakap pulak dengan budak2 laa katakan.
mesti laa comei gitu..
haha
dia kata aku buas!
kuang ajaq betoi..
aku tak bersalah pa pun aih.. *tk ngaku*

dia jahit mulut aku..
aih.. jgan salah paham dia jahit tak bagi aku buka mulut pulak..
kt bibir yg terkoyak sikit sebab kena batu tu ar!
kenapa laa batu tu tk tukaq jadi span di saat ku terjatuh..
oh!
kejam punya batu!!
doktor tu jahit tak qasa pa pun..
hehe.. ntah laa tk ingt..tapi sampai laa ada parut tu lagi..
yg paling ingat masa nak p buka jahitan tersebut..
rilek jaa aku.. haha

kejadian ke 2: aku jatuh basikal dengan sendiri nya
bangga2!
sebab tak semua orang dapat rasa pengalaman mcam ni kot..
aku jaa... jangan jeles..
sakit ka dk tu aku tak pasti..
*woi! gila apa jatuh takk sakit!*
aku dengan bangga nya naik laju2... yaa laa dah jalan tu straight jaa..
tak takut laa..
laju...................tiba2 kat hujung tu ada cam semak2.. 
belakang semak tu ada longkang yg sangat besaq bgi budak2 mcam aku waktu tu..
longkang yg aku nak langkah pn takut2.

dh naik laju kemain last2 tak qeti nak BREAK camna!
haqu laa ang balkis oii~
tudiaa laa belajaq naik basikal tak dan nak habeh gagah pi buat terer bleyh..
maluu gila aih..

dah tu pi langgaq abeh segala semak2 yg ada kt situ..
semak2 tu penyelamat aku kot..
daqi jatuh longkang tuu..
selamat2~
tapi sakit ar p qedah abeh segala semak samun tuuu..
adoiii...
pastu abang aku laqi2 p angkat aku..
hahahahhahahahahahahahaha
lawak laaa ishhh..

dah laa belakang tu jaa taman mainan..
tapi tak qamai oqang dah waktu tu nak dekat magriib..

huhh!
kejadian yg tak bleyh belah arh!
a big2 thanks to my brother..
aha!
tak salah aku gak..
break basikal tu pun bukan nya senang nak guna..
mcam pa lagi..
gelak laa kat aku..
haha..
k, daa~

p/s:pengalaman yang paling sakit dirasakan suatu ketika dahulu akan membuatkan kita ketawa bila mengingatkan nya kembali bila dewasa.. ^_^


Past | New Story
_______________________________________
◕ Disclaimer ◕



My name is Balkis bt Mohd Mokhar.
This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
I've CCTV here and everywhere >.< _______________________________________
◕ Scream Here ◕


.