WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

♥Life.of.Kis♥
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Thursday, July 21, 2011 | 4:07 AM | 0 budak comel
assalamualaikum....
ulang alik ke hospital???
apakah??
mengapakah??
siapakah??
ok2...

let me tell the true story..
haha *broken english*

tok wan accident khamis (14/7/11)
kjadian berlaku dlm pkui 12 kot...
aku pn tk tau..
hari tuu aku kt skolah sharian.. pgi p skolh cm besa blik 3.30 klau tdk, tpi kmi snggup tk mau rhat sbb nk blik awai skit.. sbab pkul 4 kna p blik.. daa program then mlm tuu qiamulail...
yes! qiamulail nnti aku cita lennn..
blik sejam bersiap2 tk dn rehat sat pun...
p skolah blik.., so, mk pn tk hbaq kt aku yg tok wan dgn pk cik accindent..

blik dqi qiamulail...
pkul 7.30 kot...
pastuh... ayah tnya nk blik kg ka dk..
aku ckp laa mlm nih tsyen...
ayh pn tk gtau tk wan dok hspital...
tau laa mk aku blik kg dh...

so, aku ckp kt ayh tk p laa tsyen nk blik kg...
smpai2 p hspital kuala nerang...
then, smbang2 dgn spupu (farhana)
aku dgn blurr nyaa tnya..
weh tok wan sakit pa??
dia jwb laaa...
sakitpa??
aku ckp laaa pastuh msuk hspital wtpa klau tk skit...
bqu aku tau lpas dia ckp took wan accident maqin...

terokkk kot...
ckup time mlawat... (pnya lama tnggu canggak kt luaq tuu)
msuk2...
tngok tok wan..
dgn keadaan lesu....

sebak laa tngok cmtuu..
spa yg jga lgi laa..
mk aku pn jga mlm tu...
tok wan aku jenih ketegaq skit..
tk skit.. bnyak laarh...

tpi dok gadoh nak balik rumah jugak2!!
hailaaa...
msalah2....
memang kena sabaq bnyk larh...

tok wan sakit.. tpi yg nuh tk kena yg nih tk kena....
tapi memang kena lahh dia memang terukk..

tpi bila scan tngok2 dua tulang rusuk ptah...
dua jaa!

tkkan kot.tok wan terseret jauh jgak...

sbb terpelanting...

kn naik moto...

tok wan peluk pk cik..

smpai jtuh pn dia still peluk pk cik...


hari sbtu... mlm tuu mk aku jaga,.. mk ckap tok wan siap nak terjun katil...
memang doktor tk tau nk halang cmna lgi tk bgi balik...
lpas brunding... blik laa rumah...
balik dgn ambulans..
dlm ambulans pun dok maqah lgi... kata klau dia naik kreta blik tk skit sgt...
tpi keadaan dia memang tk leh duduk..

balik rumah smua tk kena.. hri blik tuu tokwan still bleh hbaq klau dia nk kencing..
ti lpas2 tuu... dh tk leyh..
dia bergerak skit,, habehh kain bsah.. tok memang tukaq kain brpuluh kali laa...

satu mlm tuu.. oqg pn letih, so.. tok wan TAK TIDOQ langsung spnjng dia balik...
dia duduk dn bergerak skit2.. smpai ke pntu dapur...

semalam tok wan masuk PMC..
dn bila check.. tngok 7 tulang yg patah bukan 2!
dktor tuu ckp keadaan nih memang kritikal dh..
how can!
dktor ckp klau tk bwak p hari tuu..
tk jamin laaa nyawa tok wan..

sebab! paru2 tok wan dh penuh dgn air dn darah!
paru2 dh kecut...
sangat3! bahaya....
hari tngok.. paru2 tuu dh ok skit... skit jaa..
dn sgt2 berbeza dgn keadaan dia mula2 msuk...
tok wan best laa tueeee...

dok aircond... heee...
hri tngok tok wan dh mula ckp dgn muka pn dh ceria skit dhh..
aku tk leyh bayang klau kami smua dok tnggu tngok prkembangan dri smasa ke smasa dkt rumah jaa...

ustaz p jmpa pn, dia bkan bleh nmpk paru2 jdi cmna...
tok wan suka sgt dok pmc... tapi dok wad ICU lgi...

tau dk wyar yg nrse psng bg oxygen msuk kt hdung tuu...
tok wan ceta dia buang wyar tuu smlam msa tidoq..
hailaaa tok wan! bhaya...
sbb dktor kta tok wan bleh sesak nfas bila2 msa jaaa...

tdi pun buang lgi msa aku p tngok dia... siap hbaq lgi..
dia tk suka pkai wyar tuu.. haha
smlam dia buang.. bgun2 tk tau wyr hilang mna..
baqu kalut tekan yg nak pnggil nrse tuu..
tokwan2~
tngok nrse mai.. dan! pkai blik....
pndai brlakon noh tok wan....

tdi tgok air yg drip ke tgn tuu rupa2 nya..
kdgung dia NaCl..
sodium chloride.. hehe.. brguna bljaq chemistry..
tngok hbeh...

mk ngah dgn mk ingt nk trnsfer tok wan p hspital sltanah bhiyah...
tok wan siap gtau dktor lgi jgn sains dia tk mau p..
kt sna nrse lyan tk elok..
haha...
tok wan dh slamat buat operation buat lubang kt perut untuk buang air dgn drah yg memenuhi paru2...

alhamdullillah... selamat laa jgk sbb p hntaq kt situ awai...
klau pakat dok tnggu shri dua lgi... wallahualam...

Past | New Story
_______________________________________
◕ Disclaimer ◕



My name is Balkis bt Mohd Mokhar.
This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
I've CCTV here and everywhere >.< _______________________________________
◕ Scream Here ◕


.