WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

♥Life.of.Kis♥
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Friday, May 27, 2011 | 7:35 AM | 4 budak comel
assalamualaikum...
arini aku p tsyen kimia dkat tmpat lain..
tk dak sapa lagi kwan aku yg p situ..
ada laa tapi depa ambk hari lain..
lain sgt ar qasa tk dak hmpa..
klau dk bleh smbang..
tnya2...
tapi bdk bahiyah laa yg majoriti kt situ..

terkunci mulut trus..
haha
aku jmpa kwan sekolh rendah balik...
dia yg mula2 teguq aku..
haha
aku tk peqasan langsung dia..
pada haih dok tepi jaa...

bukan apa..
cam tk best laa suasana tk dak kwan..

haha...
mcam form 4 dulu ok gak tk dak kwan pn..
at least tempat dh besa...

tapi..
enth laa..
tadi abg aku yg hantaq..
sambil2 bawak moto tuu dia tnya mcam2..

aku jawab jaa laa....
kimia tk paham yg nu, yg nih,
ok dia pun teqang sikit2..
biologi dia kata dia bca bku sehari sblum spm..
haha

toek btol,
tapi yg tuu pnyebab dia tk dpat a dulu..
fzik tk paham..suma2...aku kata,

math mode ala kcang jaa dia kata..
sbab soalan just tngok yg past year..
sbab bntuk serupa tuu jgak...

pstu..
addmath bgi kukuh asas..
qajin buat latihan!
pikiaq untuk kaitan frmula asas dgn soalan yg berjela-jela...

aku tnya kimia yg electrolysis yg form4 dulu nuhhhh..
dia teqang laaa...
caj positif p kt elctrode cathode sgala bagai...

aku terpikiaq satu perkara...
mcam seolah-olah tersedaq dari smua nya...

fuhhhh~
bukan nya selama nih tk sedaq kata nk spm..
sedaq laa...
enth laa..
tdi dgn ketaq suma...
qasa nak belajaq betoi2...
ulng kji betoi...

main banyak dah nihhh...
bila exam kalot nak baca smua nya dlm satu malam!
sah2 tak dan~

bila abang aku teqang suma nya tadi....
aku qasa aku BOLEH buat smua tuu...
tpi bukan laa nak kata hebat..
qasa cm boleh..
tapi nak buat bukan senang laa cik oi...

tungkus-lumus mcam nak gila dulu laaa....
haa!
aku dapat qasa kan yg aku boleh laa kalau dk dok qasa cam tk mampu...
so!
cepat2 laa study smua balik...
pegang asas kuat2..
add math tuu bnyk trick jaaa!
pikiaq cmtu dan try the best~
weeeeeeeeeee~
best nya kalau dapat apa yg kita nk nnti...

hari ni jgak bnyak buat aku sedaq balik...
tadi p kelas tmbhn??
awat heqan?
haha
ckgu kami qajin jmaat2 ada...
sngkaan kata trseksa belajaq dgn cikgu yg bukan ajaq kami salah sama sekali..
bagi aku...
ckgu tuu best!
dia bnyak explain...
caqa dia explain aku suka...

dia jgak cakap smbil mngajaq bg motivasi jgak buat kami...
kami tk dpat tmpat air-cond dh taun nih..
tak aci~

tapi takpa...
tmpat mna pun kalau menuntut ilmu kena dgn caqa dia..
insyaAllah ilmu tuu smpai..

cikgu sejarah tadi cakap..
sekarang sapa yang bercita2 nak jdi doktor baik lupakan..
doktor jaa yg bhgan medic lain okay kot...

sebab dh terlampau banyak oqang yg bkal2 doktor akan keluaq nnti..
selama lima tahun u tkkan trima dh sapa yg nak jadi...

kecuali lah sapa dpat oversea..
u swasta kn...
tuu peluang ada lagi..

tapi ipta nih mungkin tak tawarkn dh selama lima tahun bermula batch kami~
terkejut degaq!
ckgu kata dh bbanyak dh yg jdi doktor dn bkal jdi dktor...
jadi.. dh ckupbuat masa skrg..

pastu ckgu cakap lagi...
ckgu kesian dkat budak klas belakang2..
cikgu kata kalau kamu pn peluang trpaksa berebut..
apatah lagi depa...
yg belajaq pn tamau..

btoi gak ckgu!
boleh dk bayang kn..
skrg, ckgu pn dh bnyk smapai ckgu math dgn sains tuu oqang buat tktau dh...
pastu nak jdi apa nnti?
ckgu ckp pilih laa bnyk lagi..
tpi bnyk tuu bnyk mna..
haha

p/s:set dh otak kata exam lgi sebulan.. tadi jgak aku tau kelemahan saipa aku tk dapat nak kaitan dan buat soalan kimia dgn baik... asas tungang langang!!!!
Past | New Story
_______________________________________
◕ Disclaimer ◕



My name is Balkis bt Mohd Mokhar.
This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
I've CCTV here and everywhere >.< _______________________________________
◕ Scream Here ◕


.