WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

♥Life.of.Kis♥
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday, May 8, 2011 | 7:54 AM | 2 budak comel
assalamualaikum..
mak!
i love you more than anyone in this world!
i can't let you go but i know...
it can't happen...
eh2.. speaking plak... dh laa terabur noh..
hahaha
ermm.. erm...
aku tau aku dh langgar peraturan tak mau post apa2 kn...
tapi! tapi!
i need to post a new entry..
aku perlukan keyakinan sekarang..
time nak exam jaa...
aduhhh...
abeh semangat longlai semua...
mana tak nya..
dok pkiaq banyak sgat beban nih haa...
aku bukan budak pandai mcam hampa2!
tapi!
ada satu cerita yang boleh bagi aku semangat balik...
ada seorang pelajar nihh...
dia cepat "melatah"
mksud nya... senang sangat nak hilang semangat...
yaalaa..
dalam kelas dia tertonjol pun sebab kawan2 dlam kelas tuu jauhhhhhh lebih2 pandai dari dia...
jauhhhhhh lebihhhhhh2 terer dari dia..
suma markah gerenti tip top!
tapi dia??
hanya murid yang hurmmm mcam ckgu tak daa larh fokus sangat...
sebab tak daa yang sbjek dia skor gila2 mcam kwan2 dia..
perasaan cemburu tuu ada laa...
bkan paa...
sapa tak mau mrkah sentiasa zone A/A-/A+??
ada kaa orang tak mau?
tak terasa tercabar kah anda jika di tempat pelajar ni...?
sapa??
hah...
smbung crita balik...
pernah BANYAK kali dia tersungkur di medan peperiksaan...
semangat tak yah tnya lahh..
rasa mcam dah putus harapan dahhhh...
mungkin ketidakserasian di kelas science stream..
genius2 gah berada dalam kelas..
bukan hanya seorang..
boleh dikatakan separuh atau mngkin lebih yang saja2 tunjuk malas pun ada walaupun mereka juga pakar...
walaupun hanya ujian...
soalan sampai kadang2.. jam otak akibat tidak pandai untuk mengaplikasikan cara jawab walaupun hanya soalan simple yang ditanya berbelit-belit...
tapi aku tabik ckgu kimia aku!
eh2.. terkantoi sudah.. aku laa pelajar tersebut..
cikgu kimia aku cakap dia bagi soalan spm betoi kat kami...
no wonder larh aku kata aku tak jawab essay kimia ujian first aritu...
susah dan tak cukup masa merupakan kekangan yang dihadapi..
oh cikgu!
aku hilang mood nak jwab paper lain lepas kimia..
means... hilang fokus...
soalan ckgu bagi latihan pun aku tak qeti buat...
nah!
dlam exam lagi laa...
aku syukur sangat3!!
bila ckgu umum MARKAh kot... sorang laa...
bila turn aku...
pehhh..
terketaq2 kaki, rasa lemah gemalai dah...
lembut lutut dah nak jalan [ depan...
dalam hati tak tau cmna nak gmbarkn...
selawat saja aku mmpu...
akhirnya!
80... alhamdullillah ya ALlah *aku bukan nak bangga, klau ada kwan2 aku bca nnti...
aku tak berniat skit pun ke arah tuu...

tapi tuu hanya kenangan..
benda silam...
yang di hadapan sapa tau??
usaha, tawakal!
kejayaan nih aku pun tak sangka... kn aku cakap essay aku tak buat satu ayat pun...
tapi aku saja nak naikkan semangat untuk hadapi exam yang lebih besar bermula lusa....
Ya ALLAH...
kepala mcam dah tak boleh control laa ni....
aku hilang fokus nak study!
ketakutttttttan mengawal diri ini...
persaingan semakin senggit..
ramai mula bangkit..
sedangkan aku???
lebih tergugat dgn depa...
sbab aku tak yakin aku cmna nnti...
akaun?
fizik dh semakin jatuh.... aduhh.. wahai electricity aku dah laaa benci tajuk elektrik2 nih..
ehh... dak2... tak baik benci... nanti ilmu jugak benci nak masuk kt kita....
bangun! bangun balkis!!!
MID YEAR?
buat sehabis baik...
doakan kan aku...
:'((
berikanlah aku............
SESUATU YANG MEYAKINKAN...
SESUATU YANG TAK KAN HILANG...
YANG TERBAIK UNTUK DIRIKU... UNTK HIDUPKU...
***********KEJAYAAN***********
harapan bonda ayahanda sentiasa menjadikan aku tak tau laa..
takut mengecawakan mereka....

Past | New Story
_______________________________________
◕ Disclaimer ◕



My name is Balkis bt Mohd Mokhar.
This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
I've CCTV here and everywhere >.< _______________________________________
◕ Scream Here ◕


.