WELCOME TO MY BLOG.ENJOY HERE! | Dashboard | +Follow

♥Life.of.Kis♥
AboutLinksStuffEntries

________________________________________________________________________________________
Sunday, December 12, 2010 | 4:13 PM | 3 budak comel

assalamualaikum..
sdar xsedar dh 12-12-10!!
gilaaa! t'kejut gila kot tngok tarikh...
enst aku mmng ngek ar.. t'slap set 11-12,
aish...
nmpk sangat tak bleh tqima kenyataan yg tak bleh diubah dh!

lagi bapa aqi aku bkal menjejak kaki ke sekolah sbgai seorang CALON SPM!!!
yaa.. CALON SPM.. set kt otak!!!
SPM'11 candidate...

dan 11 bulan belajaq bnda baqu( silibus form 5)
nak cver form 4 jgak time tulaa... aish main bnyk cuti2 ni..

moga2 aku dpat buat yg terbaik! insyaallah....

aku dah lama nak tulis psai satu bnda nih..
taun depan no more entry for this blog!!
rehat selama SETAUN!!
yaa.. setaun!
fullstop!

klau aku kta akan tulih psai bnda yg bermakna.. pkai tulis bnyk ar..
baik aku kata xakan da..

"peperiksaan adalah musuh aku taun depan"!
usaha selagi boleh..dan bila tiba msa nya..!
BERTEMPURLAH, muntah balik segala yg penuh saqat dlam otak...

wktu tu.. ketaq weh.. nama aku first untuk SPM!
YA ALLAH! kuatkn aku...

menjejak kaki masuk ke dewan.. pehhh.. qasa nak teqiak jaa...
PMR pun dah tak tercover ketaq, qasa cm salji jaa malaysia wktu tu.. haha

PMR aku tak mintak p mna2 pun.. stay jaa..ingat nak mntak teknik..tapi ditentang sepenuhnya oleh mak aku.. apa bleh buat.. dok ja laa sekolah yg telah 5taun aku belajaq kt sna.. dan akhirnya..
insyaallah aku bkal abeskan zaman sekolah menengah aku selama 5 taun di satu sekolah!
sekolah yg diberi nama > sekolah menengah kebangsaan tunku abdul malik...

sekolah yg tak semegah mcam sbp! sekolah yg xsehebat MRSM!
sekolah yg hanya sekolah BIASA!


disitu aku mula mengenal zaman menengah rendah.. dan bkal mengakhiri menengah tnggi..
cikgu2 yg hebat.. merekalah "ibu" kami di sekolah..
yang tak pernah merasa letih untuk berkongsi ilmu..
cikgu yg tak pernah mengenal apa itu penat mengajar!
terus bersama kami membantu apa yg tak terdaya kami lakukan untuk menjawab soalan2 yg susah mahupun senang..

mereka ckgu kebanggaan kami!

mereka sentiasa memberi kami semangat.. jgn trus lemah dgn kehebatan murid sbp! MRSM!
kata ckgu mereka insan biasa jua... yg berusaha sedaya mungkin!
kenapa kamu tak boleh! mereka juga belajar benda yg sama!
ttpi yg berbeza hanya ckgu yg mngajar..
tapi bukankah yang diajar nya juga benda yg sama!

memang benar sama sekali kata2 itu...

da jgak kwan aku yg p sbp n mrsm dlu rslt dpa 7, 8, 9A boleh ar..
teqasa kot klau depa kata sekolah yg dulu depa pun pernah beljaq dn yg yg aku belajaq laa ni "lekeh" mksd cam stndrd rendah ar..

peqit jaa dgq,,
depa boleh ar p tmat budak pndai semua!
da jgak ckgu yg selalu kata kenapa xcntohi depa..
mcam kmi tak usaha lngsung..
sedih jaa bila da ckgu ckp cmtuh..
cam xmau jmpa dh ckgu tu..
klau bleh buat lama dh xdak oqang msuk kelas dya kot..
dya ajq sbjek erm.. rhsia!
hihi

soalan dya mmng tak t'jwb ar klau tak bersedia betol2..
dya suka jaa buat kuiz kat kmi..
kdg tak dan baca pa yg dya pesan.. mmng kena berdiri punya ar..
sapa pndai boleh ar..
aku tak setanding depa..
aku murid biasa.. yg tak da sbjek yg pernah selalu dpat mrkah yang boleh dibanggakan..


bila ckgu sejarah pnggil nama soqang2.. aku pling takut time tu..
yalaa sbjek yg aku tak tau nak skor cmna... kwan aku ckp 'senang'
dan terbukti ar dia selalu dpat higest...

first time exam taun nih.. aku berada di tangga tak selamat dh..
aku sama traf cam tak masuk kelas jaa mrkah..
cikgu tnya kenapa jadi cmni..
pehh.. terkelu lidah..
mata dah xthan nak teqiak..

sensitif betol minah ni.. kta jaa pa2 pun.. da aku kesah..
mmng nak skor sgt tau dak klau aku bca msuk semua tak paa gak..
ni lagi aku bca lgi terkeluaq da ar...
otak oi.. tlg teqima sejarah ni wt tmpoh setaun.. aku nak jgak qasa mcam mana bila dapat A+ kaa SPM nnti.. amin....

dan kalau kita selalu dpat mrkah yg pling okay laaa kan..
jgan bangga laa wey..
"hidup kita mcam roda"
tak selama nya kita di atas jaa..
ni tambah plak dok buat bangga bangla kn..
tak jamin nak dpat atas lgi..
suatu masa kita akan qasa gak walu sekali jatuh...
masa tu.. baqu tau langit tinggi rendah!

huh.. aku memang anti oqang cmtu...
sombong pandai..
da lagi satu yg tak bleh langsung aku teqima sbg 'kwan' bukan shbat pun.. haha..
bagi aku sahabat dan kwan jauh mksd dia..
boleh plak tipu sna sni..
hbaq mrkah yg sesedap telinga mendegar jaa..
tapi hakikatnya.. 'tak'
kalau dok hbaq sna sni dpat ok yg tersngt2 laa ok..
betoi tu tak paa laa kn wlaupun aku tak suka gak..
bukan paa kejelesan ni kategori positif..

nak jgak qasa mcam diakn..

eh.. terlampau laa plak ke'emoan aku..
huhu
sedih nak berpisah degan blog..
life without my lovely blog..
haha.. mcam lwak jaa ayat..
aish...

nnti dah tak boleh tulis kt sni..
sob3..
biarlah ia bersawang thap pling tequk..

itu hdiah masa hari last SPM..
aku berrsih kn balik dgn entry yg gmbira tnda abes sdah zaman persekolahan..
detik itu sngguh bermakna..
sedih mesti laa..


kalau tulis blog.. pakai bku hilang dipandangan mata laa jwabnya..
susah nak lepas eh..
tapi akn ku pksa diri untuk berbuat demikian..
haha
kalau ayat2 dlam entry ni tak bleh belah untuk dibaca..
buat boleh jaa laa..
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
selamat tnggal blog!!
huhu...
sadis3...

SPM!!
selamat menjawab..
good luck!
chaiyok3!

taun depan tidur lewat malam untuk stdy.. haha..
ayat terskema skit..
(^_^)
:
:
:
:
tata..

good luck, BALKIS BT MOHD MOKHAR!
buktikan kejayaan itu! juga anda dpat realisasikan..
kejayaan milik sesiapa yg berusaha...
berusahalah sedaya mngkin...


Past | New Story
_______________________________________
◕ Disclaimer ◕



My name is Balkis bt Mohd Mokhar.
This is my Official Blog so It's Real of me.
Please be nice here and don't copy what's mine!
I've CCTV here and everywhere >.< _______________________________________
◕ Scream Here ◕


.